Bolu Escort Balikesir Escort Adapazari Escort
Pomoc pedagogiczno – psychologiczna
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 09 września 2016
- Administrator
PLAN PRACY PEDAGOGÓW i PSYCHOLOGA od 01.09.2016r.
|
Poniedziałek
|
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
mgr Magdalena Kujawińska pedagog szkolny |
8.30-13.30
|
8.30- 14.30
5,6,7 lekcja WDŻ |
8.30-13.30
9.45-10.30 godz. karciana |
8.30-14.00
12.45-13.30 godz. karciana |
8.30-13.00
|
mgr Agata Kołodziejczyk pedagog szkolny/nauczyciel wspomagający edukację romską |
9:00-14:30
13:30-14:30 św. romska |
10:00-15:30
12:40-13:40 rewalidacja
15:30-18:30 św. socjo |
8:30-16:30
8:30-9:30 14:30-16:30 św. romska |
8:00-14:30
13:30-14:30 |
10:00-13:30
12:40-13:40 rewalidacja |
mgr Michalina Zakrawacz psycholog |
------ |
------ |
------ |
8.30-14.30
13.30-14.30
|
8.30-13.30
|
mgr Agnieszka Kośmider logopeda |
9:30-10:30 11:30-17:00 P33 8:20-9:20
|
11:30-16:00 11:30-12:30 rewalidacja Martyna C. P33 8:20-11:20 |
12:30-14:30
P42 8:00-12:00
|
11:30-15:30
P33 8:20-11:20 |
8:30-10:30 11:30-14:30 11:30-12:30 rewalidacja Martyna C.
KDCW- ruchomy |
Komu pomagamy
Wspieramy dzieci w radzeniu sobie z trudnościami edukacyjnymi w zakresie:
- nauki czytania, pisania i liczenia
- kłopotów z wypowiadaniem się, różnicowaniem głosek, sylabizowaniem
- popełniania wielu błędów ortograficznych
- kłopotów z określeniem stron i kierunków (np. co znajduje się po prawej,
a co po lewej stronie) - niskiej koordynacji oko-ręka, słabej sprawności manualnej (co można zaobserwować w niewyraźnym piśmie, niekształtnych, niedokładnych rysunkach)
- kłopotów z czytelnym i równym zapisem (gdy dziecko nie utrzymuje się w liniaturze, trudno jest odczytać jego pismo, gubi litery lub je przestawia)
- kłopotów z opanowaniem tabliczki mnożenia
- umiejętności utrzymywania uwagi, koncentrowania się i zapamiętywania
- niskiej motywacji do nauki, niechęci do podejmowania wysiłku umysłowego, odraczania w czasie działań związanych z nauką na rzecz aktywności zabawowych
Można się do nas również zgłosić, gdy dziecko ma trudności w obszarze emocji i zachowania, jak:
- kłopoty w komunikowaniu się z innymi, gorsze posługiwanie się mową, niechęć do mówienia,
- trudności z separacją od rodziców, od domu, która może przejawiać się silnym lękiem, niechęcią lub buntem w sytuacjach wymagających czasowego rozstania się z rodzicem (np. w szkole, podczas wyjazdu na wycieczkę, „zieloną szkołę”)
- brak wiary w siebie, nadmierna nieśmiałość, trwające przez dłuższy czas obniżone samopoczucie
- niekontrolowane wyrażanie złości , radzenie sobie poprzez agresję słowną lub ataki fizyczne, skłonność do impulsywnego reagowania bez myślenia o skutkach swoich działań
- trudności z adaptowaniem się do nowych sytuacji i miejsc (np. na początku edukacji szkolnej, po zmianie wychowawcy, przy poznawaniu nowych osób)
- kłopoty z posłuszeństwem, częste reagowanie odmową na prośby lub polecenia rodzica, które są bardziej nasilone niż u innych dzieci w podobnym wieku
- utrzymujące się tiki, moczenie nocne, zanieczyszczanie, trudności z zasypianiem bądź ze snem
- eksperymentowanie ze środkami odurzającymi, tytoniem, alkoholem
- częste spędzanie czasu przed komputerem, telewizorem, telefonem komórkowym, które może powodować zaniedbywanie np. nauki, obowiązków domowych itp.
Jeżeli zauważycie Państwo któreś z wymienionych zachowań u swoich dzieci lub też zauważycie inne problemy, które Państwa niepokoją, to zachęcamy do kontaktu z nami.
PLAN PRACY PSYCHOLOGA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 16 (PDF)
Program profilaktyki i wychowawczy w formacie pdf:
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA (PDF)

6 XII - Dzień św. Mikołaja
10 XII - Dzień Ochrony Praw Dziecka
12 XII - Zebrania z rodzicami


07:35

15:39
czwartek
12 grudnia 2019
Joanna, Aleksandra, Dagmara
Szkoła Podstawowa nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu, ul. Rataja 3 |
|
Zalecana przeglądarka FF5+, IE8+, Opera 9.5+, Chrome Tworzenie stron WWW dwTeam.eu |