Bolu Escort Balikesir Escort Adapazari Escort
Cele i założenia projektu EDUSCIENCE
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 11 czerwca 2013
- Administrator
Klasa I a od września 2012 roku uczestniczy w Unijnym Projekcie : „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE.”
Cele i założenia projektu:
- Okres realizacji: wrzesień 2012r –czerwiec 2014r.
- Cele:
- zwiększenie zainteresowania naukami matematyczno - przyrodniczymi oraz informatyczno-technicznymi;
- wzrost umiejętności posługiwania się technologią informatyczno-komputerową w procesie dzięki zastosowaniu metody e – learningu;
- budzenie ciekawości poznawczej dzieci;
- kształtowanie szacunku do otaczającej przyrody oraz rozbudzanie potrzeby obcowania z nią;
- rozwijanie logicznego myślenia, analizy skutkowo-przyczynowej,
- kształtowanie umiejętności pracy w zespole;
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności i systematyczności w działaniach;
3. Korzyści:
- systematyczne wykorzystywanie technologii informacyjno –komunikacyjnej w tym tablicy interaktywnej z oprogramowaniem i kamery;
- systematyczne obserwacje pogody –stacja monitoringu przyrodniczego;
- dwudniowa wycieczka do Obserwatorium Sejsmologicznego IGF Raciborzu oraz zwiedzanie kamieniołomu mioceńskich bazaltów w Nowej Cerkwi i rezerwatu przyrodniczego Łężczok;
- korzystanie w wykładów on-line uczniów z naukowcami, z transmisji on-line ze stacji badawczych GeoPlanet, obserwatoriami i ze statku badawczego Oceania;
- klasa weźmie udział w Pikniku Naukowym;
- wykorzystywanie teorii inteligencji wielorakich H.Gardnera na zajęciach;
4. Formy:
- lekcje prowadzone z wykorzystaniem zasobów i narzędzi EDUSCIENCE,
- monitoring przyrodniczy
- Pikniki Naukowe
- Wycieczki naukowe
Więcej informacji na stronie www.eduscience.pl
***
Dwudniowa wycieczka dydaktyczna do Raciborza klas 2a i 2c w ramach projektu unijnego podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE
Od początku projektu uczniowie klas 2a i 2c ze Szkoły Podstawowej nr 16 z Bytomia czekali na 2 i 3 czerwca by wreszcie wziąć udział w dwudniowej wycieczce do Raciborza.
Program zajęć, który nam zaproponowano był bardzo ciekawy i interesujący. Opiekę dydaktyczną zapewniał nam fantastyczny dydaktyk i pasjonat przyrody Pan Jan Klabiński. W sposób prosty, interesujący i obrazowy przekazywał swoją wiedzę o przyrodzie, elektryczności i polu magnetycznym. Zaczynając jednak od początku….
Pierwszym punktem naszego wyjazdu było zwiedzanie Zamku Piastowskiego w Raciborzu. Wystawa przyrodnicza wzbudziła największe zainteresowanie oraz dawne naczynia, sprzęty i urządzenia. Każdy strzelał z łuku, przebierał się za rycerza, by choć przez chwilę poczuć jak w dawnych czasach. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Arboretum Bramy Morawskiej i Zaczarowanego Ogrodu. Tam dowiedzieliśmy się jak wygląda przytulanka – roślina o właściwościach czepnych, firletka czy przetacznik, jak odróżnić stare graby od młodych i zdobyliśmy cenną wiedzę na temat innych roślin. Po obiedzie udaliśmy się do Obserwatorium Sejsmologicznego. Z bliska obserwowaliśmy jak pracują sejsmografy, na jakiej zasadzie działają i kto je w Raciborzu zaprojektował. Później współuczestniczyliśmy w doświadczeniach związanych z badaniem gęstości cieczy, eksperymentowaliśmy z różnymi wahadłami, ogrzewaliśmy metal i sprawdzaliśmy czy kształt naczynia może wpływać na ilość płynu w nim zawartego. Ponadto Pan Wojciech Wojtak opowiadał nam o życiu naukowców i badaniach prowadzonych na Antarktydzie. Prezentował przykłady roślin i zwierząt tam żyjących. Drugi dzień wycieczki to bliski kontakt z przyrodą w rezerwacie Łężczok, obserwacje różnych gatunków ptaków, poznanie roślin preferujących środowisko wodne oraz łęgów. Dzięki lornetkom wypatrzyliśmy perkoza, kaczkę hełmiatkę, a wykorzystując stetoskop słuchaliśmy jak woda krąży w drzewach. Ostatnią atrakcją były zajęcia w Zespole Szkół Mechanicznych, które nas zelektryzowały. Pan Kalabiński prezentował efektowne doświadczenia wykorzystując pole magnetyczne i prąd. Pokazał jak zachowuje się piorun w różnych sytuacjach jak należy postępować w czasie burzy w otwartym terenie.
Wyjazd wspominamy niezwykle miło. Dużo się nauczyliśmy i dowiedzieliśmy. Dzięki takim lekcjom przyrody i nauki, nowe zjawiska i wiadomości są dla nas proste i jasne. Gdyby tylko takich „żywych” lekcji było więcej, moglibyśmy wkrótce dorównać uczniom klas szóstych.

6 XII - Dzień św. Mikołaja
10 XII - Dzień Ochrony Praw Dziecka
12 XII - Zebrania z rodzicami


07:35

15:39
czwartek
12 grudnia 2019
Joanna, Aleksandra, Dagmara
Szkoła Podstawowa nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu, ul. Rataja 3 |
|
Zalecana przeglądarka FF5+, IE8+, Opera 9.5+, Chrome Tworzenie stron WWW dwTeam.eu |