Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16
Realizacja zadania sfinansowana ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030”
Termomodernizacja budynku SP 16
W październiku 2022 r. w świetlicy zrealizowaliśmy pierwsze zadanie z projektu „Zabawa sztuką”. W ramach zajęć Małej Akademii Plastycznej dzieci poznały nową technikę – TWAL.
TWAL (Thinking with a Line) to technika opracowana przez Cathy Topal na bazie jej doświadczeń, ale i założeń różnych nurtów i filozofii m.in. Friedricha Froebla, Reggio Emilia. Rozwijając skrót i tłumacząc go na język polski jest to po prostu myślenie linią. Linia jest podstawowym elementem sztuki, projektowania i kluczem do odblokowania procesu twórczego. Technika ta przeznaczona jest dla dzieci od 3 roku życia, a w skrócie polega na używaniu kartonu do odbijania linii i tym samym tworzenia własnych kompozycji.
Dzieci z zaangażowaniem tworzyły obrazy używając jedynie farb, kartoników i własnej pomysłowości.
4 listopada 2022 r. Samorząd Uczniowski wraz z wolontariuszami, po raz drugi w tym roku szkolnym odwiedził Dzienny Dom Pomocy nr 1 w Bytomiu.
Tym razem dzięki różnym technikom rysunkowym i malarskim tworzyliśmy portrety ptaków, które już niedługo ozdobią ściany szkolnych korytarzy.
Zobaczcie sami jak było! Galeria:)
mgr Daniel Kałuś
mgr Magdalena Kujawińska
W dniach 03.11.2022r.- 10.11.2022r. uczniowie klasy 3A w ramach akcji #wirusoochrona zaprezentowali klasom I-III prezentację pt. „Szkoła mycia rąk Maxa i Elli”. Następnie, po Śląsku przedstawili krótki instruktaż mycia rąk. Utrwaliliśmy wiedzę nt. zarazków i bakterii towarzyszących nam w życiu codziennym, ich występowanie, nasze sposoby bronienia się przed nimi oraz kiedy i dlaczego powinniśmy myć ręce. Po pokazie były pytania zadawane przez aktorów dzieciom z klas młodszych. W ramach podsumowania każda klasa otrzymała kolorową instrukcję mycia rąk – 8 kroków jak dokładnie myć ręce oraz kolorową inf. kiedy należy koniecznie myć ręce – do zawieszenia na gazetce klasowej.
Klasy I kolorowały obrazek dotyczący #wirusoochrony, klasy II-IIII, na zajęciach informatyki, w programie Paint wykonywały plakaty reklamujące higienę rąk.
Klasy czwarte biorą udział w VII edycji programu antynikotynowej edukacji zdrowotnej „Bieg po zdrowie”. Na zajęciach wychowania fizycznego dyskutowaliśmy, wymienialiśmy się doświadczeniami i spostrzeżeniami. Mieliśmy mnóstwo pomysłów jak odmówić osobie częstującej nas papierosem, przeprowadzaliśmy wywiad z osobami niepalącymi oraz liczyliśmy koszty palenia papierosów. Była prawdziwa burza mózgów, kiedy pracowaliśmy w grupach.