Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16
Realizacja zadania sfinansowana ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030”
Termomodernizacja budynku SP 16
Uczniowie ze świetlicy Amaro Strychos z grupy przyrodniczo – turystycznej mieli okazję stworzyć własny las w słoiku. Zajęcia prowadzone były metodą warsztatową. Dzięki odpowiednio dobranym roślinom, uczniowie stworzyli mini ekosystem zamknięty w szklanym naczyniu. Teraz te umiejętnie skomponowane lasy w szkle, cieszą oczy oraz zdobią nasze klasy. Kolejny punktem warsztatów było sadzenie cebulek tulipanów w szkolnym ogrodzie, by wiosną rozkwitły i zachwycały nasze zmysły kolorami i fakturami. Uczniowie zapowiedzieli, że z niecierpliwością będą wiosną wypatrywać „swoich” tulipanów. Dodatkowo uświadomili sobie jakie korzyści płyną z pracy w ogrodzie, a są to min.: satysfakcja, odprężenie, pozytywny nastrój, uważność, kreatywność, sprawczość i oczywiście wiedza o roślinach! Wszystkie rośliny oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia warsztatów zostały sfinansowane ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021 -2030” w ramach realizacji zadania „Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16 w Bytomiu”
Dzieci wraz z wychowawcami świetlicy wybrały się na długi, jesienny spacer. W piękny, słoneczny dzień podziwialiśmy mieniące się ciepłymi barwami drzewa. Uczniowie z zapałem zbierali liście, które później wykorzystane zostały podczas zajęć plastycznych. Powstały z nich ciekawe prace, które ozdobiły gazetki świetlicy.
Największy okaz , który prezentujemy na zdjęciu poniżej, znalazła pierwszoklasistka – Emilka Hajn. Brawo!!! 🙂
W bieżącym roku szkolnym nasza świetlica ponownie zgłosiła się do udziału w projekcie „Zabawa sztuką”. Jest to projekt ogólnopolski, który umożliwia uczniom twórczą aktywność i wprowadza ich w świat sztuki, a także rozwija ich poczucie estetyki i wrażliwości na piękno. Założeniem projektu jest:
umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.
Projekt będziemy realizować w trakcie całego roku szkolnego.