Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16
Realizacja zadania sfinansowana ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030”
Termomodernizacja budynku SP 16
Dnia 2 listopada uczniowie z grupy ekologiczno – turystycznej wzięli udział w ciekawych, trzyczęściowych warsztatach. Pierwsze zadanie polegało na wykonaniu kulek tłuszczowych dla ptaków na zimę. Kulki bogate w różne nasiona, zboża, łuskane orzechy i smalec już czekają w szkolnej lodówce na odpowiedni moment, aby w chłodniejsze dni mogły zawisnąć i zaspokoić głód sikorek i innych ptaków, które żyją w sąsiedztwie naszej szkoły. Drogim zadaniem było sadzenie cebulek wiosennych kwiatów: krokusów, narcyzów, przebiśniegów, szafirków i tulipanów. Każdy uczeń zapoznał się z ulotką zwierającą ważne informacje odnośnie sadzenia cebul w ziemi. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak wyczekiwać wiosny i podziwiać efekt pracy młodych ogrodników:) Ostatnim zadaniem było wykonanie domowym sposobem odświeżacza powietrza. Do tego celu uczniowie wykorzystali hydrożel, olejki zapachowe, patyczki drewniane i słoik. Naturalne odświeżacze będą w domach uczniów rozsiewać ulubiony aromat.
Wszystkie materiały do zajęć zostały sfinansowane ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030” w ramach zadania „Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16 w Bytomiu.
W październik podczas lekcji uczniowie Szkoły Podstawowej nr 16 w Bytomiu wykonywali rysunki na szkolny konkurs plastyczny pt.: „Bezpieczna droga do szkoły”. Celem konkursu jest uświadamianie uczniom bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym w charakterze pieszego, pasażera i rowerzysty. Uczniowie klas 1-3 wykonywali prace pod opieką nauczyciela, z którym mieli lekcje. Uczniowie klas 4-8 mieli określony czas na wykonanie zadania podczas lekcji techniki lub informatyki. Ponadto uczniowie wykazali się bogatymi formami graficznymi i pomysłami. Prace przechodziły dwa etapy i zostały zaszyfrowane w zakresie imienia i nazwiska. Jury składające się z nauczycieli i uczniów z kółka „Młody konstruktor”. Uczniowie wybrali wyróżniające się prace na poziomie: kl. 1, kl. 2, kl. 3, kl. 4,… kl. 8. Nagrodę otrzymają:
Gratulujemy !
Zdjęcia wykonano pracom, które przeszły do drugiego etapu. Galeria:)