Prowadzenie świetlicy Amaro Strychos w SP 16
Realizacja zadania sfinansowana ze środków dotacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach „Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce na lata 2021-2030”
Termomodernizacja budynku SP 16
Za nami kolejna wycieczka w ramach projektu rządowego Poznaj Polskę. Tym razem uczniowie odwiedzili Pszczynę, nazywaną często ,,perełką województwa śląskiego”. Największą atrakcją Pszczyny jest ogromny zamek, którego początki sięgają XV wieku. Spacerując po jego zachwycających komnatach mieliśmy wrażenie jakbyśmy przenieśli się do przeszłości, ponieważ pomieszczenia zachowały swoje oryginalne wyposażenie z przełomu XIX i XX wieku. Z bogatych wnętrz zamkowych udaliśmy się do ubogich, wiejskich chat w Skansenie Zagroda Wsi Pszczyńskiej. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy opowieści przewodnika o dawnym życiu mieszkańców wsi. Nasz pobyt w Pszczynie zakończyliśmy spacerem po pięknym parku oraz lodami na pszczyńskim rynku. Wycieczka była bardzo udana, bo dopisywała nam wyjątkowo piękna pogoda.
Galeria Zamek🙂 Galeria Skansen🙂 Galeria 🙂
Przypominamy o trwającej w naszej szkole akcji „Szkoły Pełne Talentów” LIDL oraz ogłoszonym konkursie. Akcja polega na zbieraniu Talenciaków, czyli kuponów za zrobione zakupy w sieci sklepów Lidl.
Aby wziąć udział w akcji trzeba:
Akcja trwa do 5 listopada 2023 roku.
Do tej pory zebraliśmy już … 256 Talenciaków !!!
Konkurs
Nagrody otrzymają trzy osoby, które przyniosą najwięcej NIEZESKANOWANYCH Talenciaków.
Pozostali uczniowie otrzymają punkty z zachowania za udział w szkolnej akcji.
Zajęcia techniczno-informatyczne „Młody Konstruktor” w tym roku szkolnym prowadzone są w grupie uczniów z klasy szóstej „c”. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu jedną godzinę. Głównym celem zajęć jest rozwijanie uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie, eksperymentowanie i budowanie przestrzenne z programowaniem. We wrześniu uczniowie ćwiczyli z zestawem „Mały konstruktor” tworząc znaki, hulajnogę, zegar, pojazdy własnego pomysłu. Czytanie instrukcji zbudowania pojazdu może okazać się trudne, jednakże wystarczy wskazówka p. Sylwii Ślimok i działamy skutecznie dalej 🙂